OŠ Križevci se je tudi letos pridružila projektu Tedni vseživljenjskega učenja (TVU), ki poteka že 29. leto in velja za najvidnejšo promocijsko kampanjo na področju izobraževanja in učenja v Sloveniji. Učenje nam prinaša znanja in spretnosti, nas krepi in radosti, omogoča nam, da smo ustvarjali na vseh življenjskih in delovnih področjih, povezuje generacije in kulture, podpira in skrbi za telesno ter duševno zdravje, nenazadnje smo zaradi učenja lahko večno mladi. Zato naj nas kultura vseživljenjskosti učenja spremlja sleherni dan, vse leto, vse življenje. Vsi, ki projekt soustvarjamo, bodisi v vlogi izvajalcev prireditev bodisi kot udeleženci, pa prispevamo k udejanjanju slogana »Slovenija, učeča se dežela« (TVU 29 let, 2024).
Na povezavi https://tvu.acs.si/sl/koledar/si lahko ogledate dogodke, ki se v Sloveniji odvijajo med 10. majem in 16. junijem 2024.
Spodaj je zapisan koledar dejavnosti, ki je potekal na OŠ Križevci.

Reliefni portret iz gline
Petošolci so izdelali reliefne portrete iz gline, ki prikazujejo različna občutja (veselje, začudenje itd.). Nastali izdelki nas spominjajo na pestrost karakterjev, ki bogatijo našo vsakdanjost in nas učijo sobivanja. Portreti so si namreč med seboj različni tako kot smo si med seboj različni tudi ljudje. Učenci so pod okriljem mentorice Mateje Markoja unikatne izdelke dokončali še z glaziranjem.
Fotosinteza
Učenci 6. razreda so eksperiment »dokazovanja škroba v živilih« izvedli pri naravoslovju v novembru pri vsebinskem sklopu Fotosinteza. Ta eksperiment so izvedli v mesecu maju pri kemiji tudi devetošolci, in sicer pri vsebinskem sklopu Ogljikovi hidrati ter k uri povabili šestošolce. Tako so skupaj ponovili fotosintezo, ki je glavni postopek pridobivanja ogljikovih hidratov. Sodelovanje je zgled, kako lahko določene vsebine ponovimo in dopolnimo s sodelovanjem različnih generacij.
Reševanje sporov
Učenci 9. razreda so pri kemiji usvajali snov »delovanje sredstev« s pomočjo igre. Izdelali so si rekvizite za igro, in sicer balone. Vsi vemo, da se maščoba in voda ne mešata oziroma se »ne marata«, zaradi svoje zgradbe. Če ju želimo povezati, ju povežemo z mediatorjem – detergentom. To igro lahko uporabimo tudi za prikaz reševanja sporov, kar so devetošolci pokazali prvošolčkom v oddelku podaljšanega bivanja. Nastali so različni scenariji, ki učence spomnijo na to, da lahko spor rešimo s pogovorom ali ob pomoči mediatorja.
Medgeneracijsko branje
Prvošolčki so učencem devetih razredov prebrali kratek sestavek iz delovnih zvezkov. Branje je potekalo individualno. S tem so devetošolci dobili tudi občutek o svojem napredku v OŠ, mlajši pa so starejšim pokazali, kaj so se naučili. Hkrati so tkali medgeneracijske vezi, ki jim bodo ostale v spominu.
Prleška gibanica
Učenke 9. razreda so se pod mentorstvom učiteljice Nine Vozlič preizkusile v pripravi tradicionalne prleške gibanice. Pripravile so jo iz več plasti vlečenega testa, z nadevom iz skute in kisle smetane, jo prelile z mešanico kisle smetane, stepenega jajca in stopljenega masla. To je hkrati priprava na tekmovanje v peki prleških gibanic, kjer bodo pokazale svoje znanje.
Matematični lov za zakladom
Učenci 5. in 6. razredov, ki obiskujejo ure za nadarjene, so za učence 1. razredov pripravili matematični lov za zakladom. Želeli so matematiko prikazati kot vedo, ki svojo uporabno vrednost lahko pokaže v konkretnih življenjskih situacijah in kot predmet, ki je poln zabavnih izzivov in različnih možnosti. Pripravili so 6 postaj z različnimi matematičnimi nalogami s področja tehtanja, geometrije, računanja, matematičnih ugank itd.
Računalniško opismenjevanje
Šestošolci so prvošolce uvajali v računalniško opismenjevanje, in sicer: učili so jih vklopiti in izklopiti računalnik, poiskati ikono za internet, natipkati in poiskati spletno stran OŠ Križevci in spletno učilnico naše šole. Za nagrado so na spletni strani našli pripravljene računalniške igre za mlajše, ki zahtevajo branje, odgovarjanje, tipkanje, iskanje parov, labirintov, računanje ipd. Učili so si poiskati tudi pobarvanke in jih natisniti.
Kemijske delavnice
Osmošolci so pripravili delavnice z eksperimenti za drugošolce. Skupaj so eksperimentirali in raziskovali lastnosti snovi. V ospredju je bilo medgeneracijsko druženje z izobraževalno noto.
Spoznajmo kitaro
Učenci 2. razredov so se v podaljšanem bivanju naučili nekaj o zgodovini kitare, o sestavnih delih kitare, slišali so nekaj znanih pesmi in ob njih tudi zapeli. Na koncu so lahko preizkusili tudi zaigrati na nanjo.